به گزارش اقنصادآنلاین به نقل از انتخاب ،شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در دیدار با مسعود پزشکیان که امروز، ۲ تیر ۱۴۰۵ به پاکستان سفر کرده است، گفت: امیدواریم این یادداشت تفاهم به برقراری صلح در سراسر منطقه منجر شود. در یادداشت تفاهم، موضوع موشکهای بالستیک ایران مطرح نشده است.
وی افزود: استانداردهای دوگانه قابل قبول نیست و منطقی نیست که برخی کشورها دارای موشکهای بالستیک باشند اما ایران از داشتن آنها منع شود. مایلیم به ایفای نقش خود ادامه دهیم تا صلحی پایدار محقق شود.
شریف تصریح کرد: این جنگ میتوانست همهچیز را نابود کند و ما از حمایت رهبران کشورهای منطقه برای دستیابی به صلح قدردانی میکنیم. پیام من به رهبر ایران این است که کشورش به آتشبس و یادداشت تفاهم دست یافته و عزت و کرامت خود را حفظ کرده است.
او خطاب به پزشکیان گفت: لطفاً گرمترین سلامهای مرا به آیتالله مجتبی خامنهای برسانید. به برکت رهبری ایشان، ایران توانست به این تفاهمنامه و در نتیجه، به آتشبسی با عزت و شرافت دست یابد.
وی افزود: ما عمیقترین تسلیتهای خود را به خاطر کشته شدن برادران و خواهران بیگناه ایرانی، از جمله کودکان، که تعداد آنها به هزاران نفر رسیده است، ابراز میداریم. من بسیار سپاسگزارم از رهبری ایران که به توانایی پاکستان برای میانجیگری با صداقت و صمیمیت اعتماد کردند. میخواهم به شما اطمینان دهم که ما به عنوان برادر، هرگز شما را ناامید نخواهیم کرد.
شریف خطاب به آیتالله سید مجتبی خامنهای گفت: تحت رهبری دوراندیش شما، ایران به زودی به یکی از بالاترین رشدهای اقتصادهای جهان تبدیل خواهد شد.
نخستوزیر پاکستان تأکید کرد: تفاهمنامه هیچ اشارهای به موشکهای بالستیک ندارد. این موضوع هرگز روی میز نبود؛ هرگز در دستور کار قرار نداشت. طرف ایرانی هرگز حتی تمایلی به بحث درباره آن نداشت.
او اضافه کرد: در سراسر جهان، خرابکارانی وجود دارند که میخواهند این توافق صلح را بر هم بزنند. آنها نمیخواهند که ملت ایران، این ملت بزرگ، از خاکستر جنگ بیرون آید و به اوج شکوه دست یابد. استانداردهای دوگانه قابل قبول نیست که برخی کشورها بتوانند موشک بالستیک داشته باشند و ایران نداشته باشد. شما نمیتوانید این نوع ریاکاری را تحمل کنید.











