به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دانشجویان با استفاده از این اعتبار، هزینه غذای خود را در مراکز طرف قرارداد پرداخت خواهند کرد و دانشگاهها نقش کمتری در تهیه و توزیع غذا خواهند داشت.
این طرح نخستینبار در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۵ مطرح شد و اکنون رئیس سازمان امور دانشجویان اجرای آن را تأیید کرده است. هدف اصلی، کاهش تصدیگری دانشگاهها در حوزه تغذیه و استفاده از ظرفیت رستورانها و پیمانکاران برای ارائه خدمات است.
با این حال، دانشجویان نسبت به کافی نبودن اعتبار یارانه، همگام نبودن آن با تورم، محدودیت مراکز طرف قرارداد بهویژه در شهرهای کوچک و نبود زیرساختهای مناسب ابراز نگرانی کردهاند. موفقیت این طرح به نحوه اجرا و تأمین اعتبار متناسب با افزایش هزینهها بستگی دارد
















