به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نتانیاهو موافقت دولت بیروت با اشغال لبنان را فاش کرد و گفت: آمریکا و لبنان با ادامه حضور ما در منطقه امنیتی جنوب لبنان موافقت کردهاند.
وی در ادامه ادعاهای خود افزود: به چارچوب توافقی دست یافتهایم که میتواند به پایان دادن به درگیری با لبنان منجر شود.
نتانیاهو مدعی شد: این توافق به دنبال ضرباتی حاصل شده که به حزبالله وارد شد.
وی در ادامه رجزخوانی علیه مقاومت لبنان ادعا کرد: به تخریب زیرساختهای حزبالله در جنوب لبنان ادامه میدهیم و هنوز مأموریتهای زیادی باقی مانده است.
نخست وزیر اسرائیل که برای توثف حملات حزب الله دست به دامن آمریکا شده است، در ادامه ادعا کرد: حدود ۹۰ درصد از زرادخانه موشکی حزبالله را از بین بردهایم.
وی افزود: کنترل منطقه شقیف در جنوب لبنان را در اختیار داریم و در آنجا باقی خواهیم ماند.
نتانیاهو مدعی شد: به نیروهای اسرائیل تأکید کردهام برای مقابله با هرگونه تهدید در لبنان، آزادی عمل داشته باشند.
نخست وزیر اسرائیل در ادامه ادعاهایش افزود: با هرگونه اقدام برای تحمیل خروج نیروهای اسرائیل از لبنان مخالفت کردم و اکنون واشنگتن و بیروت به تهران میگویند این موضوع به آنها ارتباطی ندارد.
وی با دستاوردسازی برای خود مدعی شد: توافق با لبنان میتواند به توافق صلح تبدیل شود.
نتانیاهو مدعی شد: این توافق، قدرت اسرائیل و لبنان را تقویت و قدرت ایران و حزبالله را تضعیف میکند.
وی از خوش رقصی دولت بیروت برای تلآویو قدردانی کرد و از دولت لبنان به خاطر آنچه شجاعت خواند، تشکر کرد.
نتانیاهو مدعی شد: توافقهای دیگری نیز بهزودی در چارچوب برنامه تغییر چهره منطقه حاصل خواهد شد.
وی با طرح این ادعا که «مأموریت ما هنوز پایان نیافته»، به آسیب پذیری اسرائیل اعتراف کرد و و گفت: پهپادهای انتحاری حزب الله همچنان یکی از چالشهای اصلی ما هستند.
وی به ادعاهایش ادامه داد و افزود:عملیات علیه هرگونه تهدید فوری در لبنان ادامه دارد و روز گذشته هفت عضو حزبالله را در منزلی دور از محل استقرار نیروهای خود هدف قرار دادیم.
نتانیاهو مدعی شد: دولت لبنان با امضای این توافق، عملاً به ایران و حزبالله میگوید لبنان را ترک کنند و در امور آن دخالت نکنند.
وی گفت: روند خروج از مناطق آزمایشی در روستاهای زوطر غربی و فرون در جنوب لبنان را آغاز خواهیم کرد.
نتانیاهو درباره غزه نیز مدعی شد: به کنترل حدود ۷۰ درصد نوار غزه نزدیک شدهایم و حماس را در محاصره قرار دادهایم.
در سایه بی تحرکی دولت بیروت، نتانیاهو گفت: هر زمان لازم باشد وارد لبنان خواهیم شد و با قدرت اقدام خواهیم کرد.
نتانیاهو مدعی شد: دولت لبنان برای نخستین بار به ایران و حزبالله میگوید خواهان صلح با اسرائیل است و این یک تحول اساسی است.
نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد: در توافق ایران و آمریکا طرف مذاکره نبودیم، اما منافع خود را در این زمینه با واشنگتن مطرح خواهیم کرد.
نتانیاهو در ادامه رویکرد ضد فلسطینی اش گفت: در هیچ کابینهای که در آینده تشکیل دهم، جایی برای راهکار تشکیل دو دولتی وجود نخواهد داشت.
نتانیاهو در پایان افزود: هیئتی را به واشنگتن اعزام خواهم کرد تا دیدگاهها و ملاحظات امنیتی اسرائیل درباره پرونده هستهای ایران را ارائه کند.








